dc.description.abstract | Current Command and Staff training uses simulation systems that consist of computer generated
forces in combination with human operators. The human operators receive high level tasks (e.g.
company level) as input, transform these into lower level tasking for subordinate units (platoon
level and lower), and then they manually enter the more detailed sets of instructions into the
simulation system. A challenge in the case of training is that the amount of resources required
inhibits a high frequency of training events. The need for a large simulation supporting staff
is even more problematic if simulations were to be used more during operations in planning
or mission rehearsal, e.g. for what-if analysis. We are investigating how we can make a more
autonomous simulation system, which interfaces Command and Control Information Systems
(C2ISs) in a seamless way, minimizing the number of human operators.
In order to realize a seamless integration of a simulation system with a C2IS, an order made in
the C2IS must be expressed in a standard, unambiguous language, which is interpretable by the
simulation system. Also, to make the simulation system able to carry out higher level operations
(e.g. battalion operations) autonomously, the simulated forces must have sufficient knowledge
about tactics and doctrine.
In this report we describe the design and implementation of a first version of a demonstrator of
a simulation system capable of autonomous simulation of battalion operations. The simulation
system is integrated with a C2IS, which can be used to visually view and create orders, in addition
to presenting ground truth and perceived truth. The simulation system is capable of receiving and
executing orders created by the C2IS and providing reports back to the C2IS. In addition, the C2IS
is used to define the ORder of BATle (ORBAT) and provide the initial positions for friendly units.
The exchange of orders, reports and scenario definitions between the C2IS and the simulation
system are expressed in Coalition Battle Management Language (C-BML) and Military Scenario
Definition Language (MSDL), where C-BML is a standard under development for exchanging
orders interpretable by machines and MSDL is a standard language for describing scenarios.
The simulation system consists of a Multi-Agent System (MAS) and a commercial off the shelf
CGF system. Knowledge of higher level tactics and doctrine are implemented in the MAS, which
is used to control the entities in the CGF system. The agents in the MAS are organized in a
hierarchy and represent leaders and staff of military units. The behaviour model is based on the
human behaviour modelling paradigm Context-Based Reasoning (CxBR). The implementation of
the CxBR based MAS framework and the behaviour model implementation are documented in this
report.
The simulation system integrated with a C2IS was demonstrated for subject matter experts
(SMEs), and the response was generally positive. Feedback from SMEs, regarding possible
applications for such a system, what the system should and should not do etc., is summarized in
the report. | en_GB |
dc.description.abstract | Dagens simuleringsbaserte stabs- og ledertrening krever at operatører styrer simuleringen. Disse
operatørene tar i mot kommandoer på høyere nivå, som de bryter ned til oppgaver på lavere
nivå, som brukes til å styre datagenererte styrker. Nødvendigheten av ekstra personell i form av
operatører begrenser hvor ofte det er mulig å trene. Dette gjør det også kostbart å bruke simulering
til evaluering av handlemåter under operasjonsplanlegging. Vi jobber med å utvikle mer autonomt
simuleringssystem. Dette systemet kan blant annet kommunisere med et kommando og kontroll
informasjonssystem (K2IS) direkte, slik at mengden nødvendig personell minimeres.
For å kunne integrere et simuleringssystem med et K2IS, må ordren som lages i K2IS utrykkes i
et standard, utvetydig og maskinleselig språk som simuleringssystemet forstår. I tillegg må simuleringssystemet
være i stand til å forstå og utføre høyere nivå oppgaver, som betyr at de simulerte
styrkene må ha tilstrekkelig kunnskap om standard taktikk og doktrine. Denne rapporten beskriver
en første versjon av en demonstrator av et simuleringssystem som er i stand til å autonomt
simulere en bataljonsoperasjon.
Simuleringssystemet er integrert med et K2IS som brukes til å se og definere ordre samt følge
med på status til egne og fiendtlige styrker. Simuleringssystemet kan ta i mot og utføre ordre
definert i K2IS og sende rapporter tilbake. K2IS brukes også til å definere oppdragsorganisasjon
og startposisjoner for egne styrker. Utveksling av ordre, rapporter og senariodefinisjoner mellom
K2IS og simuleringssystemet er utrykt i "Coalition Battle management Language" (C-BML) og
"Military Scenario Definition Language" (MSDL). C-BML er en standard under utvikling for
utveksling av maskinlesbare ordre og MSDL er en standard for å beskrive scenarier.
Simuleringssystemet består av et multiagentsystem sammen med et kommersielt tilgjengelig
system for datagenererte styrker. Kunnskap om høyere nivå taktikk og doktrine er implementert
i multiagentsystemet, som brukes til å kontrollere de datagenererte styrkene. Agentene i multiagentsystemet
er organisert i et hierarki som representerer lederne med stab for de aktuelle militære
enhetene. Kontekstbasert resonnering (CxBR) er brukt til å modellere adferden til agentene, og
implementasjonen av dette CxBR-baserte agentrammeverket er hovedfokuset i denne rapporten.
Simuleringssystemet og hvordan det virker sammen med K2IS har blitt demonstrert for militære
eksperter, og tilbakemeldingene var generelt positive. Tilbakemeldinger om mulige bruksområder,
hva systemet bør gjøre og ikke bør gjøre osv. er oppsummert i slutten av denne rapporten. | en_GB |