Now showing items 1-5 of 5

    • CBRNE Accident Coordination Training (CBRNE-ACT) System – technical description 

      Skjeltorp, Arild; Gran, Cecilie Jackbo; Asprusten, Martin; Mevassvik, Ole Martin; Vik, Thomas; Helgeland, Anders (2024-10-15)
      The use of computer simulation and virtual environments allow for cost-effective education, training, and exercises. The training audience can be exposed to scenarios that are inaccessible or too dangerous, too complex, ...
    • En ny klasse kommando og kontroll informasjonssystemer (K2IS) - eksperimenter med smarttelefoner og samhandling 

      Reitan, Bård Karsten; Elstad, Ann-Kristin; Gran, Cecilie Jackbo (2016-05-19)
      Denne rapporten beskriver en ny klasse av kommando og kontroll informasjonssystemer (K2IS), som kjennetegnes ved at de er fleksible og åpne, og utnytter sosiale aspekter som inkluderer og involverer brukerne på nye ...
    • Joint 2013: Spillinfrastruktur og nettverkskonsept – utvidbart, fleksibelt og NbF'ish 

      Reitan, Bård Karsten; Bentsen, Dan Helge; Gran, Cecilie Jackbo; Bergh, Arild (2014-09-09)
      Denne rapporten omhandler teknologiske aspekter ved eksperimentserien Joint 2013 og tekniske aspekter ved konseptet som er resultatet fra denne aktiviteten. Joint 2013 aktiviteten har vært et samarbeidsprosjekt mellom ...
    • "Joint Experiment 2010" : om det å samarbeide med noen som ikke er lik en selv 

      Hafnor, Hilde; Reitan, Bård K.; Valaker, Sigmund; Bentsen, Dan Helge; Gran, Cecilie Jackbo; Wold, Roar; Kvamme, Ole Bjarne; Waade, Stig Werner (2010)
      Gjennom samarbeidet med Krigsskolen (KS), Luftkrigsskolen (LKSK) og Sjøkrigsskolen (SKSK) gjennomførte FFI-prosjekt 1084 ”Samhandling i nettverk – eksperimentering” (SINETT) et todagers piloteksperiment - ”Joint eksperiment ...
    • Simulation supported CBRNE accident coordination training 

      Gran, Cecilie Jackbo; Skjeltorp, Arild; Asprusten, Martin; Mevassvik, Ole Martin; Vik, Thomas; Helgeland, Anders (2024-10-24)
      The utilization of computer simulations and virtual environments offers a cost-effective solution for education, training, and exercises. These platforms provide training audiences exposure to scenarios that may be too ...